- EduRatio[1]
Wie zijn wij? Waarom richtten wij in 2004 EduRatio op? Wat willen wij bereiken?
- Interview[2]
Caleidoscoop publiceerde in 2006 een interview met het team van EduRatio.
- Cursus[3]
Sinds 2006 organiseren wij jaarlijks cursussen over het gefundeerd uitbouwen van een schoolbeleid voor leerlingen met een leervoorsprong.
- Heb je een vraag?
Als je als leerkracht, directie, ouder of CLB-medewerker met een vraag zit,
dan stellen wij graag (en volledig gratis) onze ervaring ter beschikking.
Het volstaat om ons een berichtje te sturen op info@eduratio.be
- Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen rond de opvang van kinderen met een leervoorsprong?
Wil je dat we je op de hoogte houden van de laatste wijzigingen op deze website via onze nieuwsbrief?
Dan volstaat het om ons een berichtje te sturen op info@eduratio.be
|
- Wie is hoogbegaafd?[4]
Artikel dat bondig onze visie uiteenzet
- Achtergrond van onze visie[5]
De visie van EduRatio past in de kentering die de laatste decennia wereldwijd plaatsvond in de manier waarop
specialisten omgaan met hoogbegaafdheid.
In het mysteriemodel ging men uit van een categorische (je was 'het' wel of niet),
aangeboren (gemeten met allerlei testen: IQ, motivatie, creativiteit) en allesomvattende (je was hoogbegaafd in alles)
eigenschap van kinderen.
Het meesterschapsmodel gaat eerder uit van huidige noden van kinderen op bepaalde vlakken. Men
tracht uit te zoeken welke kinderen het beste gebaat zijn met bepaalde elementen uit het aanbod (bv. versnelling, differentiatie binnen en buiten de klas,
samenzetten van kinderen, ...)
|