Kinderen iets leren wat ze nog niet weten maar waar ze wel aan toe zijn
| |||||||||||||||||||
Nieuwsbrief van september 2005.
Sinds onze eerste e-mail met informatie in maart zijn er nog enkele wapenfeiten geweest en pagina's toegevoegd op onze website. Er bestaat vaak nogal wat onduidelijkheid over wie nu eigenlijk de 'echte' hoogbegaafde kinderen zijn. http://www.eduratio.be/wieishb.html[1] bevat een goede omschrijving van wat wij beschouwen als de aangewezen manier om het begrip 'hoogbegaafdheid' te benaderen. Met deze drie vragen in het achterhoofd namen wij de pedagogische opdrachtsverklaringen van drie onderwijsnetten door. http://www.eduratio.be/netpedopd.html[2] bevat het resultaat van die speurtocht. Magda diende een voorstel in voor een proeftuin rond hoogbegaafdheid. De bedoeling was om de opgedane expertise op grotere schaal te verspreiden. Details op http://www.eduratio.be/proeftuin.html[3] Wij gingen op zoek naar gegevens rond het overslaan van klassen in Vlaanderen. Een professor aan een Vlaamse universiteit vond het een goed idee om enkele voorstellen voor thesissen rond hoogbegaafdheid uit te werken. Het resultaat lees je op http://www.eduratio.be/thesis.html[4] | |||||||||||||||||||
|
©eduratio.be - Opmerkingen en vragen zijn welkom op info@eduratio.be (of schrijf daar in op onze nieuwsbrief) | |