Kinderen iets leren wat ze nog niet weten maar waar ze wel aan toe zijn
| |||||||||||||
Nieuwsbrief van 6 februari 2009.
Sinds 2004 pleit EduRatio bij de Vlaamse overheid voor het toekennen van meer lestijden zorg aan Vlaamse scholen. Veel scholen willen leervoorsprong systematisch in kaart brengen en aanpakken, maar hun draagkracht wordt nu al ruimschoots overschreden. In de aanloop van de verkiezingen van 7 juni willen we nu grondig documenteren hoeveel kinderen in Vlaamse scholen op hun honger blijven zitten omdat deze lestijden er niet zijn. Hiervoor roepen we de hulp in van alle Vlaamse basisscholen. Help ons aan de cijfers om dit pleidooi te ondersteunen! Doe mee aan de DoortoetsActie 2009[1]. Eind 2008 schreven we een artikel over kleuters met een leervoorsprong[2]. Het verscheen in het laatste nummer van 2008 van het tijdschrift voor kleuteronderwijs "Kleuters & Ik", uitgegeven door het Vlaamse Centrum voor Ervaringsgericht Onderwijs. We hopen dat het een eyeopener zal zijn voor alle juffen/zorgleerkrachten die met kleuters werken. | |||||||||||||
|
©eduratio.be - Opmerkingen en vragen zijn welkom op info@eduratio.be (of schrijf daar in op onze nieuwsbrief) | |